Besök på fontänhuset

Jag tog mig för första gången på länge ut till huset idag.
Jag har varit lite kass på att vara där under sommaren, eller rättare sagt, jag har inte varit där alls.
Men som tur var så har dem en väldig förståelse om det mesta.

Pratade med Johan om lyktfestivalen. Det känns lite onödigt att rabbla upp allt igen eftersom att det ändå finns på min vanliga blogg, men kort och gott kan jag säga att allt flyter på bra, att mina ansträgningar inför festivalen är lyckade, att mina förslag uppskattas och att jag kommer att göra mitt bästa för att hälsa alla band välkomna.

På tal om banden så är Joy Society/The Baskets, Bunch of Psychos, Gudars skymning, Tatooed Tears och eventuellt ett par till klara för spelning. Johan ringer upp var och en av banden och går igenom detaljer.
Idag har även en ny förfrågan till Sonny Crocket skickats ut, samt två helt nya till Juliet Hotel och Sunburst Yellow. Jakob ifrån R.I.O.T  har börjat höra av sig igen, så förhoppningsvis får jag veta något idrån dem snart också.
Ann Hellströmer, årets BRIS-pristagare, tipsade mig om ett bluesband beståendes av poliser. Dem kontaktar jag så fort jag har fått ett nummer.

Det kommer även finnas möjlighet för de band som behöver att stanna kvar över natten. Dels ute på fontänhuset men också hemma hos mig.


Emil Jensen, NOICE och Lasse Lindh har tyvärr tackat nej. Emil Jensen hade fullt upp, NOICE har avslutat sin sommarturné men hälsar lycka till och Lasse Lindh flyttar till Korea den 1 oktober. Men jag har inte gett upp, Lars Winnerbäck och Thåström har blivit förfrågade. Lite galet kan tyckas, men det värsta som kan hända är att de tackar nej. Friskt vågat, hälften vunnit.

Jag har bjudit in Ulrika By från DN till festivalen och kommer även göra detsamma med Christina Wahldén och eventuellt flera. Marie som håller på att filma Ziggy's (Bunch of Psychos) nya dokumentär kommer med stor sannorlikhet vara med och filma.
Även Uutela har jag bjudit in personligen som fotograf. Om det går att genomföra eller ej får tiden visa.

Jag fotade lite på huset och omgivningarna idag. Nyare bilder kommer upp när jag har fixat in dem på datorn, undertiden ska jag försöka mig på att lägga upp ett par äldre bilder som jag tog förra sommaren.

Till sist vill jag bara ge en eloge till Joy Society/The Baskets som har varit väldigt bra och kvicka i att höra av sig om allt enligt önskemål, samt att Fountainhouse Stockholm nu finns med på Facebook.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0